fredag 5 oktober 2012

Lite som Jesus?

Ja - enligt boken återuppstod han ju. Så kanske det blir här med, idag känns det som om de saker som gjorde att det kändes helt fel redan efter tio inlägg i våras är historia. Inga stora saker egentligen om man jämför med atomvapen och att folk dör i cancer. Jag har helt enkelt hittat lusten tack vare din och mångas inspiration. På olika sätt. Den där förbannade sjukdomen som nämns ovan är märkligt nog en av dem. Radarpar-kompisar från gymet som pushar är en annan.

Jag har hållit igång och nått bra resultat under pausen och jag hoppas att även du har tagit stora steg. Du minns att vi talade om mål i livet totalt sett och kanske lite mer i detalj relaterat till din träning. Vi kommer sakta men säkert att hitta tillbaka till maj 2012 och fortsätta som om inget hade hänt.

Jag har lyckats dra på mig en efterhängsen vadskada som förgyller min tillvaro genom att dyka upp oannonserat. Jag har fått hjälp att hitta grundfelet - som är olika långa ben - och har en rehabplan. Igår dök dock den fan upp igen under ett i övrigt magiskt cirkelpass på Sunlight.

I morse under ett tidigt cykelpass så hanterade jag det bra via alternativ fotställning och en djup koncentration på att "bara nästan" nå smärtläget. Jag har bestämt mig att träna bort smärtan genom att vara smart och öka genomblödningen i vadmusklerna. En klar målsättning och en strategi helt enkelt. Jag behöver större rörlighet och smidigare muskler. Med nitton minuter och sju sekunder kvar av passet så skedde det - smärtan försvann.  Den lycka som i ett sådant ögonblick infinner sig går inte att beskriva. Du som förstår mig förstår mig eftersom du har varit där själv. Jag lovar att det inte bara var svettdroppar som trillade nedför mina kinder då.

En av mina största inspiratörer brukar säga att man ska göra mer av det som gör en lycklig och att man aldrig ska vänta tills det är för sent.



Därför sitter jag nu här med en räkmacka från Puttes till frukost och med en återuppstånden blogg om vilja, mål, träning och resultat. Ta nu fram dina anteckningar om mål från slutet av maj så kör vi snart igen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar