onsdag 17 oktober 2012

Funkar - funkar inte...


Jodå, tackar som frågar - svullnaden går ner och det snabbare än jag väntat mig. Efter läkarbesöket igår och den uteblivna sprutan så hoppade jag in på apoteket och köpte gamla beprövade pryttlar mot ont och svullet. Och det tog tydligen skruv, jag sov gott hela natten till idag och har rört mig och faktiskt gått en kort stund ute idag, Jag kan inte nog förklara frihetskänslan och kanske framför allt hur mycket bättre min hjärna funkar utan smärta.

Funkar inte
Den snälla damen på apoteket rekommenderade iprengel i kombination med paracetamol och jag som alltid lyssnar artigt testade. Jag kan meddela att det gav ingen smärtlindring alls under de två dagar jag testade och ingen som helst minskad svullnad. En tokmiss helt enkelt.

Funkar
Igår köpte jag back to basics i form av Ipren 400 mg och Diklofenakgel. En välkänd kombination för oss som idrottar. Voltaren finns numera i en dubbelt så stark koncentration - fast du får naturligtvis inte ta den lika ofta. "No, I will not do that.....". Klockrent och efter ett dygn har vi klart mätbara resultat. Chansa inte om du vill komma tillbaka i träning - kör beprövat occh gå all in från början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar