tisdag 23 oktober 2012

Adrenalina

Kettlebells, hantlar, ryssäckar och maskiner i all ära. Men då krävs ju att du drar till gymmet och går inomhus. Vardagsmotion och då helst funktionell styrka där du tränar både sexpack och små djupa muskler är bra. Lägg till lite obalans så involverar du ännu fler muskler. Kan du dessutom få ut något mer som stimulerar hjärnan så varsågod. Idag ska jag testa äppelträning. På stege.


Gårdens vårdträd och gröna lunga behöver helt enkelt ansas "big time" och du som känner mig förstår ju att jag naturligtvis säger "det fixar jag". Dels kan jag inte så jag vill lära mig. Jag har iofs småklippt äppelträd i tjugo års tid men inte i den här omfattningen. Dels så tänkte jag att det blir ett par timmars betald träning. Perfekt eftersom jag borde träna på heltid som proffs. Världen skulle ju må så mycket bättre då. Jag tror att jag kommer att få ut styrka, koordination, balans och en rejäl adrenalinkick när stegen faller och jag förbereder mig för landning. Vad gör du för att vardagsträna idag?

De bästa åken är de där man nästan slår ihjäl sig! (gammalt Putteordspråk)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar