söndag 21 oktober 2012

Framåt! Nytt! Spännande!

Jag ältar aldrig, men jag tycker man ska reflektera, utvärdera och gå vidare. Min senaste månad sammanfattas som "blandade småhopp". Två skador har sänkt träningsmängden till "lägsta någonsin". Det är naturligtvis inte sant men när man är som jag så känns det så. Hur ligger du till själv? Får du så mycket fys som du vill och längtar efter?  Det fanns en tid när jag inte tränade alls och det höll på att ta livet av mig. Fast samtidigt så överlevde jag mycket tack vare min grundträning sa doktorskapet.

En väg
Nu hoppas jag att sammanfattandet kan gå över i utvecklingsfas ett tag. Idag var jag ute en timme med "Bettan" min älskade MTB och lekte lite försiktigt över stock och såphala hällar på Sörmlandsleden. Försiktigt naturligtvis då jag inte vill landa på ömma tassen mer än nödvändigt. Det höll och jag är full av energi och träningslängtan. Älskar känslan som bubblar i kroppen när man närmar sig kurvan med löv och blöt asfalt lite för fort. Ikväll blir det gymmet och lite bollstyrka igen, man kan köra samma sak hemma men jag är även en lagspelare.

Första dagen med tighta skor
Efter varje avbrott, oavsett om det är resa i jobbet eller som nu, så blir jag som ett barn igen. OK, jag är man så jag är ett stort barn. Jag vill att nästa period ska bli den bästa och jag har ju i ärlighetens namn inte gått så mycket framåt på ett halvår. Starkare ja, och med bättre kondis men jag vill ha mer. Som syns. Inte ett dugg ytligt utan en viktigt bekräftelse. Jag får beröm och ger beröm till folk som visar resultat. Feedbacken är otroligt viktig. Du vill väl att vi andra uppskattar dig och det du gör? Självklart lyfter du när någon boxar på dig uppskattande?

En annan väg men lika rätt
I dessa dagar fylls mina tankar till viss (oväntat stor?) del av en person som funnits där men nu dykt upp och säger så bra saker om min träning. Det är skönt. Det är egoistiskt av mig att lyfta det så här men som min skrivföreblid säger "det är min blogg det här". Mina texter här är jag och följer ingen snitslad bana. Du och jag ska tillsammans göra långsiktiga resultat, det är vad det handlar om och du läser på egen risk. Våra samtal här - bara mellan dig och mig - sker på vår nivå och vårt momentana sätt att kommunicera. Framåt mot målet, målen eller delmålen. Om bilden inte är klar för ögonblicket så segla mot horisonten. Ta med dig bra saker och bra vänner som lyfter dig och som du kan nå och lyfta. Då blir det rätt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar