torsdag 18 oktober 2012

Om vänner

Det här kan sluta hur som helst. Jag har en vän som är så unik att jag tror att han är jag. Jag har en vän som känns så nära tack vare modern teknik men som jag inte har träffat sedan 1986. Jag har en vän som jag är avundsjuk på eftersom han är så mycket bättre på att spela golf. Nej, fel - jag har många vänner som är bättre på golf. Jag tror att det finns många därute som jag skulle vara vän med bara vi visste om att vi fanns. Jag har en vän som hävdar att hon inte ska ha någon ny partner men jag har god lust att visa att hon har fel. Jag har en vän som är så duktig att jag vill lära mig allt han kan. Jag har en vän som inspirerar mig med sitt sätt att hantera ord. Jag har en vän som borde växa upp. Jag har en vän som dansar bra och när jag kan hälften av vad han kan slipper jag hänga i baren. Jag har en vän som inspirerar mig genom att lysa som en oerhört stark personlighet i träningslokalen, hennes sätt att ge feedback är oerhört lyftande. Jag har en vän som jag mötte i en trappa och vi äter rå fisk ihop ibland och hon kan faktiskt få mig att vara tyst och lyssna. Jag har en vän som är lite olycklig som jag brukar trösta, ibland går det bra. Jag har en vän som litar på min förmåga att leda. Jag har en vän som faktiskt sålde allt och drog iväg. Jag har en vän som leder mig på rätt väg, säger han i alla fall. Jag har många vänner som jag inte hinner beskriva här. Jag har en vän som jag delar en lång och värdefull historia med. Jag har en vän som säger att om hon skulle vilja så gör hon det, det respekterar jag djupt. Jag har en vän som kan spela musik på ett sätt som jag ska lära mig. Jag har en vän som jag ibland skriker åt eftersom vi är så lika men ibland faktiskt tycker olika. Jag har en vän som jag inte blir klok på, men jag gillar henne ändå.  Jag har en vän som säger att jag borde växa upp. Jag tror att jag har dig som vän och hela den här texten är min uppskattning till dig som tycker att jag är värd att lägga tid på. Oavsett om det är här, på gymmet, i arbetslivet, socialt eller hur vi nu umgås. Tack för att du finns, vännen.

Och om du undrar vad det här har att göra med mål, träning och resultat att göra så blir mitt svar - precis allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar