lördag 13 oktober 2012

Gasfot, för tusan!

En alldeles speciell god förmiddag tillönskar jag dig käre läsare!

Är precis på väg till hemmagymmet Sunlight för en liten mysstund och sittandes med frukostosten så kom jag på det!

Jag har ju gnällt över onda knölen på höger fot tidigare och när jag klev upp i morse så var den onda knölen ond igen. Illa sådär två timmar före ett cykelpass då man faktiskt måste ha skor på sig - kör ju mest barfota annars. Som ingenjör - notorisk felsökare och problemlösare - kombinerat med massör -anatomikunskap- så löste jag det.


Gasfot. Jag har drabbats av gasfot. Jag hade ont i tisdags efter många mil i bil och nu i morse efter ännu fler mil i bil under fredagen. Dagarna däremellan var det få mil i bil, max fem mot runt sextio de onda dagarna. Vinkeln och läget i just den marschfart som hålls under lång tid skapar en konstant spänning i muskeln som överbelastar fästet längst ut på mellanfotsbenet - vid knölen.


Nu gäller bara rehab och avslappning i M. extensor hallucis longus och allmän relaterad skadehantering, men det är ju enkelt när man hittat felet. Och så får man väl vaälja en högre fart nästa resa, för att ändra vinkeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar