torsdag 11 oktober 2012

Gött läkkött och soffhäng.

"Är det inte det ena så är det det andra" sa Putte och tog en kopp citronte till för halsen. Det passar jjättebra med att tappa rösten när man är ute på föreläsningsturné. Fast eftersom jag nu är en så oerhört positiv filur är jag säker på att det är borta till i morgon. Ungefär som min stortå som lika blixtfort som den  gjorde tokont nu har blivit bra. Ja, du läste ju redan i går att jag tränat löpband och det gör man ju inte med hallux valgus direkt. Fast nu hade jag ju en light-version tydligen. Smärtområdet är markerat på bilden. (Nej - det är inte mina fötter....)




Jag tror att det snabba tillfrisknandet - jag kunde inte alls stödja på den i tisdags - beror på en kombo av positiva tankar ("funka nu fothel--te annars blir det sågen!") och ett osedvanligt gött läkkött då jag bara äter bra mat och via träningen pumpar runt mer blod än de flesta och blodet är ju kroppens transportorgan för syre och restprodukter mm. Men det kunde du ju redan. Skönt att slippa ingrepp är det i alla fall. (Det är för övrigt inte min fot det där heller....)



Kvällens träning kommer att inskränka sig till styrka på rummet och en nivå som göra att inte kommer upp i flås eftersom jag inte vill störa kroppen (halsen). Man ska ju inte anstränga sig med en infektion i kroppen. Om jag bara flyttar undan bordet så har jag ju en skön matta att träna situps, armhävningar och plankor på.



 Å andra sidan har jag ju en mysig soffa med kuddar att inte alls träna i. Du känner ju mig, valet blir lätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar