fredag 26 oktober 2012

Plötsligt händer det!

När jag klev in genom dörren till receptionen hos kunden kände jag en kall hand klia mig på ryggen. Något var fel och jag hade inte fått någon indikation och blev helt förvånad. Skit också - rätt stad, rätt kund och rätt klocka men fel dag. Fredagen borde ha varit måndag efter helgen. Nåväl min grundinställning tog snabbt överhand. Jag är en positiv kille som gillar att lösa situationer.

Impovise, adapt and overcome!
Efter ett par telefonsamtal - och några råa garv från kund och kollega som båda hade koll - var jag på väg igen och hade en ny plan. Det blir en bra fredag trots allt. Jag tror fortfarande att den närmaste framtiden ska blir spännande och utforskande. Nästan så jag kan sträcka mig till att jag är så spänd att jag har fnitterbubblor   ( underbart uttryck snott från min bloggande kompis Åsa) i kroppen när jag tänker på den. Vad som händer i universum händer stort.

When worlds collide....
Vad har då det här med mål, träning och resultat att göra undrar du? Jo - min vän - hur bra du än planerat måste du vara beredd att likt en nyss luftlandsatt krigare tänka snabbt och tänka om. Stå inte där - ta kontroll. Dagens läxa, över och ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar