onsdag 24 oktober 2012

Jag ska!

Igår tränade jag på gosegymmet Sunlight igen. Det har varit för glest. Jag började med trekvart "Spirals" som är dansliknande rörelser till lugn musik. Ingen Putte-action men ett pass som jag lärt mig älska. Finessen är att du rör dig i ytterlägen och tränar din balans och kroppskontroll. Just kontrollen jag har lärt mig genom pilates, boll och just spirals är guld värd. Gårdagens kroppskontroll på stege och utmattningsstyrka med såg gick också bra och jag landade på fötterna varje gång.


Efter passet och en halvtimmes rullande och töjande så var det dags för ett bra boxpass på en timme. Jag har hållit mig borta men nu gick det OK även om det gör ont att sätta en spark med ömmande stortåled. Jag kände mig rostig men det är befriande att jobba i högt tempo med svetten sprutande. Och på något sätt är det skönt att känna hur handskarna matar in i mitzarna. Det är en nästan farligt skön känsla att känna hur den kraft jag skapar och överför till motståndarens kropp delvis kommer tillbaka som en rekyl. Jag blir nästan lite förvånad över vad jag kan producera.


I helgen som gick så gjorde jag ett jobb på MMA-galan och efter att ha träffat det gänget ett antal gånger så känns det nästan som man känner dem och den unika gemenskap som kampsport ger. Du har säkert precis som jag  spelat i ett lag någongång och förstår vad jag menar. Fast i den gruppen av starka och livsfarliga tejer och killar finns en gemenskap som är lockand. Lite av "jag älskar dig och ska ge dig på käften". Kul. Jag ska - SKA - hälsa på och prova på att träna med Team Escalate. (ska bara växa lite till först ).

Visst blir även du motiverad att träna när man ser det här! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar