måndag 29 oktober 2012

Äntligen gör det ont igen!

Jag minns att jag skrev någonstans att september blev en förlorad träningsmånad pga skada. Det var nära att oktober blivit det med men så plötsligt fick jag inspiration att ta tag i mitt liv igen. Ja, och så minskade ju besvären från skadorna... Låt oss konstatera att två lyckliga händelser samverkar.

Jag smygstartade med ett boxpass tidigt i förra veckan - och smög fram med träningsvärk ett par dagar. Sedan tog det ordentlig fart med peppande händelser och jag kände att kroppen bara spratt (dvs imperfekt av "spritta". OK.) av energi. Jag körde ett grymt bra Cross-Tabata på Sunlight i lördags eftermiddag  Och tyckte väl att jag var urstark och igång. "Good morning, Sunday..." Men jag kunde röra mig iaf.

Kanske inte helt smidig men glad ändå spenderade jag söndagen ute i friska luften med aktiv vila. Byta däck, köra bort äppelträdsbitar och rita figurer i gårdsgruset. Kort sagt en ganska aktiv dag ändå och det mådde kroppen bra av. På kvällen så var det dags för Sunlight igen och lite bollstyrka följt av axlar, överarm och rotationer.





Idag säger jag bra "Good morning, Monday" och njuter i fulla drag. Du med, eller hur? Vi ses på ett gym nära oss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar