måndag 22 oktober 2012

Nya intryck är bra!

Hur hittar du den där lilla gnistan som behövs för att lyckas ta steget? Jag vet inte säkert om det är lika för alla men för mig kommer den ganska ofta. Jag tror att man kan förbereda sig för att den ska komma. Eller i alla fall förbereda sig på att hantera den. Jag tror dessutom att den hittar mig för att den vet att jag vill ha den. Det kan vara en massa olika saker som utlöser lusten att göra. Jag tycker att planering ger mig en styrka och tvingar mig att förbereda mig. Men som också gör att jag kan fånga blixten i flykten. 

Om du tex lägger upp din träningsplan för en vecka så kommer den ju hela tiden att finnas i ditt bakhuvud, din Ajphone eller om du är riktigt retro så kanske du har den på papper. Har du en längre plan - vilket du säkert har, om inte annat i form av något slags mål med verksamheten, så är den kanske inte lika aktuellt insorterad i arbetsminnet men du vet var på hårddisken den ligger. Min tanke är alltså att om du har en plan så är du medveten om att du har den och du är mer eller mindre klar på detaljerna i den. Så funkar jag i alla fall. Det blir roligare om du funkar likadant, så vi antar det.


Om då plötsligt något dyker upp som påverkar dina planer, du åker på att jobba eller så kanske ditt pass blir inställt. Du kanske drar på dig en skada eller tvärtom så funkar din rehab och plötsligt är du fit igen. Oavsett vad distraktionen är så kan du momentant hantera den om du är förberedd. Du har någonting att väga dina nya optioner mot. Utan planeringen hade du agerat mer slumpmässigt. Nu hu har kontroll istället. Själv tar jag emot förändringar med glädje och brukar lätt kunna styra det till något bra.  Just nu känner jag mig oerhört motiverad för nya steg. Jag vill utvecklas. Jag har en plan men världen får gärna ge mig nya möjligheter.


- Passa mig, jag är fri och har en plan!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar