onsdag 10 oktober 2012

Resande tränande - fördel Scandic?


Jag brukar inte bo på Scandic men nu har jag blivit tipsad om att de under ett tag byggt upp bra gym på sina hotell. Jag brukar alltid träna någonting och ofta har hotellet ett avtal med simhallen eller det lokala gymmet. På så sett har jag sett massor av olika ställen - och träffat massor med kul folk! Ikväll hade vi en skön diskussion om bollträning - och jag fick visa en massa övningar. Stolt och stort tack till Sunlight som lärt mig allt jag kan.


Efter att nu testat tre olika Scandic så är jag nästan såld - även om det nästan bär mig emot. Efter tolv års resande och hotellboende i jobbet så tycker jag det är kul med variation. Scandic för mig är inte variation. Och dessutom notoriskt dyrast. Men träningsmöjligheterna i Bollnäs, Skövde och nu idag Star i Lund har varit superbra. Bra grejor med hög kvalitet rent mekaniskt på löpband och cyklar, hyfsat med fria vikter och alltid matta och bollar. Ljust, rent och fräscht med rena handdukar och tillgång till vatten. Dessutom står det oftast något himla multigym i ett hörn - men de vågar jag mig aldrig på. Är livrädd att fastna med håret i någon av alla rörliga delar..... Dessutom nära till bastu och bassäng när så bjuds. Topp.


Igår var det träningsfritt när jag hälsade på sonen och vi fixade med sladdar och annat spännande i hans lägenhet. Visste du att jag har en låda som är märkt just "sladdar" och där sparas allt. Den har löst många problem. Dessutom hade jag en elak svullnad över knölen vid stortån och därmed toksmärta bara jag stödde på foten eller kom emot själva pektån. Idag var det som borta och jag kunde köra löpband, vikter och boll i en timme. Bättre så tycker jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar