torsdag 27 juni 2013

Utan drömmar vore jag luft....

..visst är det så för oss alla. Alltså jag är inte utan innehåll utan drömmar, det är inte så jag menar. Du som har förmånen - notera ordvalet, förmånen - att ha lärt känna mig närmare vet att det finns innehåll så det räcker. Ibland kanske tom så mycket att det kan glädja dig en hel dag, haha. Nej, jag saknar inget men vill ha mer. Så är det snarare. Ni vet hur jag tänker, jag får det jag vill förr eller senare genom att vara beslutsam, ärlig och rak. Ytterligare en sanning.

...och under den allt yvigare manen formas mannen...
(hur faen får man för sig att skaffa hår under sommaren - varmt ju...)
Men utan drömmarna, som leder till målen, som leder till handling och resultat, så vore jag luft. För det är ju så att först när man uppnått det man förutsatt sig så har man det. Och då har drömmen blivit innehåll. Enkelt och fullständigt brutalt egentligen. Brutalt, för den som inte tänker tanken ända ut och har modet att göra det. Börjar du tveka på vägen så kan du sluta som besviken, sviken eller kanske tom olycklig. Så det är en tuff väg men om du har mage nog så inser du att det är en lycklig väg.

... och när huvudet styr så får benen lida...
Tänk att kunna säga "OK, jag älskar det men jag har det inte. Och tankarna på det gör mig faktiskt inte olycklig utan tvärtom blir jag bara lycklig och varm när jag tänker på att det kommer till mig." Så har jag sagt och det funkar. Målbild kallar jag det. Igår kom jag ett stort steg närmare förverkligandet av en av mina stora livsdrömmar. Att få lämna ett avtryck ungefär som att plantera ett träd eller skaffa ett nytt barn. Mer kan jag inte säga innan kontrakt och annat är skrivet. Jag hoppas att du ändå vill ta ut glädjen i förskott med mig. Jag brukar nämligen skjuta ner det jag siktar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar