onsdag 5 juni 2013

Skohandlare Patrik Woss. Dum, på gränsen till envis.

Kan själv! Det är väl snudd på ett axiom, en sanning som inte är vederlagd. Men i min värld är det sant. Jag kan själv. Allt. Fast hur intelligent den inställningen är vet jag att en del av er skulle vilja diskutera med mig. Tack för det. Ett av mina mest lästa inlägg var det om tre intelligenta kvinnor som lärde mig. Då bröt jag mot mina egna regler och lyssnade på andra. Nu är det nära igen.



Det handlar om något som borde tilltala ingenjörn. Skor och teknik. Skor och ergonomi är daglig verksamhet för mig som delägare i och chef för ett företag som importerar och levererar yrkesskor. Jag älskar att se till att andra har säkra fötter på jobbet och kan prestera fullt ut. Hmm, min egen prestation då? Kan själv. Jag har tyckt att det varit snudd på snobbigt att träningspolare snackat om asfalt-, grus- och skogsskor.



Vissa har dessutom stoltserat med flera par att växla mellan inom samma kategori. Att någon eller några av dessa varit klok kvinna och gillat skor har fått mig att avfärda det som just fetischism. Jag har framhärdat att mitt enda par springskor faktiskt hinner torka mellan passen.



Det ska bli ändring på det. Jag ska både lära mig om skor och skaffa mig vad jag behöver. Anledningen till att jag vaknat är att jag igår var helt lost i en diskussion om träningsskor. Det sårade mitt ego. Ett sårat ego kan verkligen få mig att utvecklas och laga läckan. Kan själv! Allt. Hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar