tisdag 11 juni 2013

Sommar i söder!



Förmodligen kommer det att bli fler mål men jag har tappat lite fokus. Sitter och skriver en rapport i soffan på rummet och slölyssnar på matchen. En sanslöst skön eftermiddag och kväll i Skåne med rena semesterkänslan. Vänder mig då och då om och tittar på solen över Öresund. För mig som bor i Mellansverige är det lite exotiskt med grannländer man kan se.... det är lätt att tro att de bara är en myt annars.



Hade en stund i bilen tvärs över Skåne som gav mig tid att fundera. Jag är nöjd med vad jag gjort sedan jag började träna. Men jag är inte helt nöjd med var jag är. Jag vill mer. Jag vill bli duktigare, snabbare, starkare och snyggare. Jag vill helt enkelt ha lite mer av allt. I bilen satt jag och tänkte på vad som krävs för att få mer. Jag kom fram till att det borde vara möjligt. Jag tänkte på att det finns några andra sker som släpar och det vore fint att få med dem också. Visst, klart att jag kan mer, tror inte du det med?



Jag är van att skriva kravspecar och kontrakt. Jag är van att uppfylla det som krävs av mig som proffs. Jag funderar på att skriva ett kontrakt med mig själv. Med en löptid på ett år kanske. Inte för att jag är missnöjd, tvärtom tror jag faktiskt att jag gör mer på många plan än vad de flesta gör. Det finns saker som jag inte nått ännu och i ett kontrakt så skulle jag se målen klarare. Att bara se framåt i perspektivet juni nästa år vore så skönt avslappnat. Kom ihåg att hela tiden gå vidare. Varje stund du ältar det förflutna är en stund du stjäl från din framtid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar