tisdag 4 juni 2013

Hur mycket motivation behöver du?

Form slår klass. Har alltid gjort och kommer alltid att göra. Det betyder att oavsett vad de ställer upp med så kommer du alltid att vinna bara du är tillräckligt motiverad. Att du måste ha en strategi och en väg vet du. Och att den kommer ur processen att forma målet. Helmål, delmål och mål i den fjärde dimensionen. hela tiden när du jobbar med att forma din målbild eller att jobba på din strategi jobbar du också upp din motivation. Tankarna på hur det kommer att kännas när du nått ditt mål fungerar som en oändlig tankbil. Ju mer du jobbar desto mer motiverad blir du. Andas in och tänk innanför boxen för en stund, visst vet du vad du vill? Din egen box alltså.

Kan säkert reta någon men jag brukar använda rökning som exempel
på målbilder. Är du bara tillräckligt motiverad att fortsätta röka så
varsågod. Jag tycker bara att det är lite synd att du gör det. 
Det finns saker som tar tid att vinna men jag hävdar att det bara stärker dig. Det finns filosofier om att "målet är inget medan vägen är allt" men det är bullshit. Det är klart att målet är allt.  Det är bilden av dig med det du vill som är viktig och som ger dig motivationen. Sedan kan en väg vara mer eller mindre behaglig eller utsträckt men det är strategi. Du väljer ju själv på vilket sätt du ska klättra över muren. Själv tar jag sats och vräker mig över medan andra går och hämtar en stege. Båda ger samma resultat men jag vill veta vad som finns på andra sidan. Och jag vill veta det nu. Precis som jag vill ha målet nu.

Vill kunna nu. Kan lite nu. Kan ännu mera snart.
Svårare är det inte i min värld.
Otåligheten är min dåliga egenskap. Fast den urspringer ur tre bra egenskaper och är väl ånglokets turbo så att säga. Boosten i motivationen. Min nyfikenhet gör att jag vill veta och lära, min omtanke är att jag vill dit och se om eller vad jag kan tillföra och lekfullhet gör att jag passar bakom de flesta murar. Så fungerar jag. Vilka är dina grunder och hur brukar du nå framgång. Tänk efter och utveckla dem och din styrka kommer att växa. Vem vill egentligen ta lätta segrar när slutmålet är det ljuvaste du kan tänka dig.  Det tar den tid det tar men du kommer att få det du vill eftersom form slår klass. Har alltid gjort och kommer alltid att göra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar