lördag 22 juni 2013

Sju tjejor under kudden...


Tankar en midsommarmorgon. Jag mår bara bra som vanligt och hoppas att även du gör det.

Ljuset min vän, ljuset!
När ungdomarna kroknat i går kväll gav jag mig ut. Efter fem år som singel på heltid och/eller/blandat med deltid tyckte jag att det var dags för ett besked. Ja du vet, faktainsamling inför beslutsprocessen. Sagt och gjort så samlade jag under fullständigt tystnad ihop erfarenheter från sju sköna damer, klättrade över häcken till grannhuset sju gånger samt gick och lade mig utan att säga ett ord.

Svenska tjejer - oavsett ursprung - är bäst.
Fördelen med att vara singel är att man med gott samvete kan göra sådana små experiment och den gångna natten ska ju vara särskilt gynnsam. Du vet att just midsommar är en folklig tidpunkt, alltså inget som är påhittat av någon religion eller av kommersiella krafter. Det är helt enkelt en ärlig traditionell högtid skapad av folket. Att man sedan firar den för styrkan i natten som varit är ju helt fantastiskt. Under åren har krockarna med främst kyrkan förmodligen varit enorma. Det finns en kraft i ljuset en midsommarmorgon som är fantastik. I Finland har man till och med vett att bränna midsommareldar. Snacka om Nordic power.

Jag gillar tjejer i matchställ.bättre ....
Hur gick det då med drömmen? Ja, eftersom undertecknad har sjukligt låg smältpunkt för trevliga tjejer så passade jag på att njuta. Och drömde följaktligen om alla sju. Dum, vore jag ju annars. Hellre en handfull än tomhänt. Men med så mycket research kommer det naturligtvis också ett resultat och glädjande nog så stämmer det. Det hade ju liksom inte varit jag annars. Vad Patrik vill och vad Patrik gör är samma sak.

..... men supporters fungerar fint det med!
Nej, nu är det väl dags att somna om för mig som nästan alltid vaknar vid samma tid och gör lite nytta. Som att skriva det här till dig. Siktar på kudden och stoppar in sex utmanare under densamma och ska samla info. Kram allahopa - stör inte mig, forskning pågår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar