lördag 22 juni 2013

Troschock! - all press är bra press!

Så sant så och något som jag terrat min omgivning med sedan innebandyns födelse. Listan på bra PR-grejor är underbar. Eftersom jag bor i Nyköping så läser jag ganska ofta något charmigt av min idol på området, Ryanairs VD Michael O´Leary. Ryan har ju sin nordiska hub på Skavsta en charmig flygplats på cykelavstånd från Baker str. O´Leary slänger ur sig något i stil med "Nu tar vi en Euro om du ska gå och kissa" eller "Jäpp, självklart ska vi införa ståplatser" om det har varit dåligt med press ett tag. Karln har begripit läget och ökar trafiken på hemsidan sin med 200% när han vill. Guld.


I sommar kommer jag att kika extra på Norge i EM. Nu har nämligen landslagets Elise Thorsnes öppet deklarerat att hennes troschock handlar om PR. En vältränad snygg mage med en ispåse nedstoppad i ett par välsittande trosor säljer. När hon sedan kommenterar att "Jo, jag har sträckt mig i nedre delen av magen - men det är fotboll. Jag lovar", är det så klockrent smart.



Tack för alla förfrågningar om min skada efter inslaget på TV2. Men vi klarar oss utan varma händer och liknande",  är ganska säljande det med. Du som känner mig vet att jag inte är ett dugg sexistisk även om jag uppskattar en platt mage och lite schyssta muskler. Men jag gör det på både pojkar och flickor. Så det är mera grejen med en vältränad kropp. Dessutom tänder jag liksom inte på den ena varianten så det har inget med sex att göra. Alls. Det är bara fint.



Hela det här går dessutom ut på att jag är avundsjuk. Vi har fem företag och jag vet inte riktigt hur jag bäst skulle utnyttja en kalsongchock? Två månaders solande och deffande och ett par svarta Speedo samt en rejäl Idahoo-potatis skulle alla gånger göra succé. Frågan är bara vad jag skulle sälja bäst av? Elektronikkurser, flugfönster eller yrkesskor? Jag är tacksam om du hör av dig vad du helst skulle vilja se.... god lördag och tack för att du läser mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar