måndag 3 juni 2013

Sommarkväll!

En av de första. Sitter med öppet fönster och njuter av att kunna jobba, blogga, hålla kontakt och titta på fotboll. Fast på fredag smäller det lite mer i fotbollen och då har jag blivit med barn igen. Den förlorade sonen kommer hem för sommaren. Tänk att han pluggat och bott borta ett år redan. Ett år äldre och vuxen och vad säger det om oss andra? Troligen har vi blivit ett år yngre, vad det nu skulle spela för roll. Jag är jämnårig med dig som vill umgås. Tjugo, trettio eller fyrtionio. År. År utan noja, jag lovar.

Jag älskar tydlighet.
Jag jobbar hårt på att återfå den pepp och styrka jag hade i höstas/vintras. OK, jag gör och mår bättre än säkert 95% av befolkningen men jag jämför ju bara mig med mig. Själv. Allt annat är ointressant. Det är klart att jag gått framåt under våren och jag ska inte alls gnälla. Men jag är otålig och även om jag är beredd att vänta hela livet så vill jag nu. Allt nu är bättre än allt senare. Fick ihop samma testvärde på coopern som för en månad sedan och eftersom jag inte alls känner mig i form så är det ju bra. Till och med  "bra" enligt tolkningen för 41-49-åringar. Om - jag säger OM - jag varit femtio hade varit resultatet varit "utmärkt".

"Det är svårt att stoppa ett lok som brinner..."
Visst är jag härligt förutsägbar. Det slutar alltid bra och med en stor tillförsikt om att ännu bättre lägen kommer till den som förtjänar det. Jag vet vad jag är värd och förtjänar. Och också att jag får det om jag tror och jobbar för det. Det gäller dig med, gör och vinn. Livet är lite som ett gammalt lok förstår du, får man bara eld på det så är det svårt att stoppa. Kram och tack för att du läser mig.

2 kommentarer:

  1. Putte! Livet är ju underbart! Det bara är så! Det är liksom dess mening och stora värde! Men gråskalan i denna resa skall man inte blunda för, det vet du som jag med våra erfarenheter. Utan molnen i livet skulle vi inte uppskatta solstrålarna. De tränger ju trots allt igenom....
    /Erik K

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Den som har gjort en resa har något att berätta", så är det självklart. Ja, Erik, vi bubblar nog lite extra.

      Femtio nyanser av grått bleknar i solsken.

      Radera