onsdag 19 juni 2013

En pojke med enkel smak.

Det är jag det. Jag har inga stora krav. Jag vill ha det bästa. Varken mer eller mindre.

Harmonisk, nöjd och på väg
att vinna internmatchen!
Det är så jag fungerar och det är därför planering, urval och strategier är så viktigt för mig. Självklart skojar jag lite ibland. Jag är ju helt normal men kanske inte så vanligt förekommande. Det borde finnas minst ett vittne därute som kan intyga det. Jag är övertygad att chansen till vinst ökar om man deltar i tävlingen och gör det målmedvetet dessutom. Jag bjuder gärna hela världen på mina tips och delar min väg med de som vill lyssnar, De som väljer att inte förstå får gärna stå och käka dammet efter oss som. Fine with me. Mitt val är alltså allt nu, allt hela tiden och helst ska det serveras varmt.

Jag kräver inte så mycket mer än detta.
Utan mina mål hade jag inte lyckats lämna mina XL-kläder. Utan mitt mod hade jag inte kramats som jag gör. Utan mina mål hade jag troligen tappat sugen i träningen många gånger. När jag tvekar eller när det känns motigt så tar jag fram mina listor med "bra saker", "saker att göra" och naturligtvis listan med hur det kommer att kännas när jag nått målet!

Sanna ord!
Just nu bubblar jag av juni-juli-augusti-känslan. Vi har haft säljmöte i två dagar med laget, som en liten minisemester vid Hjälmaren, med allt som hör till. I alla företag, förhållanden eller i all idrott måste man i bland stanna upp och ifrågasätta om den väg man dag efter dag rusar på är rätt. Det måste vara ärligt, tufft och rakt om jag ska trivas. Man måste ha ett klimat för att ta beslut utan att tveka. Man måste våga leva fullt ut för att utvecklas. Så vill jag ha det, så mår jag bra och jag hoppas verkligen att du vågar ta steget att leva mitt liv. Alternativet är nämligen förödande på sikt, oavsett om vi talar företag, förhållande eller idrott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar