söndag 23 juni 2013

Change of attitude - more Bazinga!

Vi behöver mer kul i landet. På det sättet blir allt bättre. En generell attitydförändring skulle lyfta hela apparaiset. Du och jag går först och från idag så förbjuder vi neggon. Fraserna "Det går aaalldri..." och "Ja, idag, ja..." finns inte längre. Och då ska du komma ihåg att det där är standardfraser där jag kommer ifrån. Alltså inte i min släkt eller familj utan geografiskt.


För en en Örebroare är det där lite som att svära vid Engelbrektstatyn. Fast det där med gnälliga Närkingar är en myt, om du någon gång talat med en Katrineholmare eller Eskilstunabo så vet du vad jag menar. Djävlar i havet vad trist det är där. Skälet till min ovanligt positiva morgon är att jag fick några schyssta stunder igår genom att bara le eller på annat sätt vara positiv och öppen. Samt genom att säga "ja" och se möjligheter i tillfälligheter.


Det är roligare att gå och handla om man pratar med folk och skrattar ihop med okända som gör kul saker. Våga prova. Risken finns att de uppfattar dig som konstig eller så men det är i så fall deras förlust. Fortsätt bara framåt. Ta emot det leende du får av tjejen i kassan och ge henne ditt tillbaka. Och har hon inget så behöver hon ditt - det är så lätt att förstöra genom att vara instängd.

Länk till skratt!
Men ännu enklare att sprida lite positiva krafter genom att se till att vi får lite mer kul. Jag vet, jag har kul. Jag vill inspirera hela världen och känner mig varje dag som ett barn med en nyöppnad ask färgkritor. Jag kan lova dig att jag mår bra i den känslan. Jag säger inte att du ska sno mina kritor men hitta dina egna genom att öppna det som är stängt. Så dagens uppgift är klar - le och ropa "JA!" när någon frågar. Örebro är för övrigt en alldeles underbar plats. Jag är glad och ler för att du läser mig! HDSL.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar