söndag 16 juni 2013

Livet är som en påse...

... sa Hans Alfredsson. Är du för ung eller obildad för att känna till fortsättningen så får du googla fram den. Jag försöker hela tiden stoppa in en massa bra i mitt. Känslan av att varje dag göra mer än de flesta kanske gör på en vecka stärker mig. Jag kan inte allt, jag gör inte allt rätt och även jag har saker jag saknar. Men jag har en strategi och en förmåga och en beredskap som gör att jag kan hantera det mesta. Det jag inte kan tar jag reda på, det jag gjorde fel gör jag bättre nästa gång och om jag saknar något  så lägger jag en plan för att skaffa mig det. Och om jag saknar något jag haft så plockar jag fram de ljusa bitarna ur det och blir stark i njutningen. Älta och fokusera på negativa saker? Njet.


Jag tycker ju att cykeln är det optimala träningsredskapet. OK, man kan göra mycket bra på två personer med men cykeln är bra. I skogen får man som jag skrev igår både cardio, styrka och spänning och på vägen blir det två av tre då. Om man som jag saknar räser så får man en hälsosam träningseffektökniing på kanske 25-30% genom att kämpa landsväg med en MTB där däcken suger så hårt att det blir blöta snigelspår i asfalten. "Sssssssllluuuurp" låter det om mina däck och när jag blir omswoschad av Cavendish så låter det mera "zzzzzooomm". Livet är lite som att cykla, min vän. Om du släpper fokus och slutar trampa så står du där och undrar vad som hände.


När du kommit fram till att du vill förändra något och nå någonstans ska du också noga tänka dig in i hur det kommer att kännas när du är där. Vill du må så, ja då kör du men om du tvekar så tänk igen. Vill du från något eller till något? Och sätter du dina egna behov främst eller är det något annat du vill rädda? Eller fixa till. Jag har den bestämda uppfattningen att om jag, Patrik den store, ska kunna utföra något för dig eller världen så måste jag vara i harmoni. Annars har jag inte styrkan att över tid ge det jag vill måste. Det kommer en krasch förr eller senare om man puttar sig själv åt sidan. Det gäller alla och överallt, från invandringspolitiken till kärlekslivet. Kom ihåg att du kan inte både utplåna dig själv och dina behov och tro att du samtidigt kan bli en vinnare. Lex Putte.

HDSL!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar