lördag 15 juni 2013

Tistlar hellre än nässlor - leve det fria valet!

Efter en hektisk vår, efter en hektisk maj, efter en hektisk första halva av juni och en hektisk vecka så blev det lördag, Min lördag. Iof träffade jag sonen fem minuter, tvättade träningskläder och pysslade i trädgården så helt sysslolös blev inte min lördag. Men den var min egen. Är, BTW. Jag var på gymmet i morse och instruktören frågade "var var du i torsdags, du var bokad men kom inte..." och fortsatte "du får en varning". "Jag var så stressade att jag glömde" svarade jag och höll med om att jag förtjänade min varning,

Jag överlevde. Igen. Fan, så bra!
Det blev en skön start på dagen med trettio cykel och så lite core på det. Tusan - alla dagar borde starta så, med en kort, futtig timme i träning. Jag tror baske mig att det borde vara obligatoriskt för samtliga medborgare i mitt Sverige. Alla har en timme att satsa, No more excuses! Bra pass av instruktören som vågade kittla vid tuffa grejor och det är det poäng på.

Shimano. Min bästa kompis under rundan.
Får liksom stopp på skiten vid behov.
Fys i form av vardagsmotion - trädgårdsarbete - hela dagen och min kropp fullkomligt älskar det. På kvällen en lekstund med Bettan igen, det är redan en vecka sedan sist. Nu blev det sådant som vi går igång på bägge två. Leriga stigar. hala rötter, fästingfyllt gräs och adrenalina. "Tallen eller stenen?. Tallen ELLER stenen? Aaaaah, non of the above.... Puuuh, still alive. Jag tror på människans möjlighet att välja. Jag valde på brännässlor eller tistlar vid ett felskär. Tistlar är att föredra. Puls tvåhundra, anspänning hög och njutning 100%. De bästa åken är när man NÄSTAN slår ihjäl sig.

Vi är båda från Nyköping. Han är världsmästare
och jag är bäst.....
Sitter och skriver samtidigt som jag kollar på Erik Skoglunds match.  Fasen, jag har skakat hand med honom. Tack för att du väljer att utvecklas med mig och bloggen. Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar