söndag 3 februari 2013

Idioti?

Nej absolut inte om du frågar mig. Idag har jag multisportat rejält. Jag och kompisen började i morse med intervaller på löpbandet följt av styrka där man lugnt kan säga att vi ägde i bunkern. Det var ganska folktomt och vi provade på lite nytt för att skapa en situation där vi kommer att äga när det även är mer crowded så att säga.  Inte på något sätt ett dåligt pass - tvärtom - men med en oerhört avslappnad stämning eftersom vi var själva. En sekunden är det skittungt och två spända nästan smärtande ansikten och i nästa viker vi oss i oseriösa vrålgarv med onämnbara teman. Underbart.

Två orkar mer än dubbelt så mycket som en orkar! 
Kvällspasset bjöd på spinning, core, ett tabata-race för axlarna ihop med en annan kompis ("Faan vad tungt, sa han då...) samt lite lite simning. Ja, och så en stund i bubbelbadet - vi tränar ju på Sunlight i Nyköping så det finns att välja på. Så mina tre timmar idag har varit styrka, cykel, löpning och simning. Behöver jag säga att jag trivs?

Överskottshud?


Veckosammanfattningen blir topp. Drygt fjorton timmar - bästa sedan augusti - igång med en förbränning på 9000 kcal gör att jag känner mig stark och fin. Ett nytt problem har dykt upp - vad tusan gör man med överskottshuden på magen?

Återhämtningsdrycker.

Återigen fin feedback ute i gymmet och i omklädningsrummet och det är så skönt med den cred jag får. Den sporrar mig att orka. I morgon ska vi frossa i januaris siffror och kanske beröra något mindre stelt än en massa statistik. Avslutar veckan med lite vin och en sallad under tiden jag skriver. Kram för att du läser och förhoppningsvis inspireras.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar