söndag 17 februari 2013

Titta på färg som torkar....

Om man bara bestämmer sig så funkar det. Jag gjorde det igår och fortsatte idag. Bestämde att jag faktiskt kunde göra saker även om jag inte är frisk. Jag är så sjukt rastlös och less på att inte kroppen hänger med hela tiden. Vi är inne på nionde dagen med feber, låt vara två med nästan noll i måndags-tisdags. Jag har fått massor gjort här hemma och städat såväl garderober, klädkammare som diskbänkskåp. Det senare har jag dessutom just målat efter att ha skurat rent från gammalt allt junk som blir i ett sådant utrymme. Nu ska väl mina sopor trivas!


Biceps! (Ni som kan latin fattar...)

Genom att hålla igång så har jag faktiskt fått hela dagen att gå utan att fokusera mer än nödvändigt på att vara sjuk. Visst har jag hostat och dragit en och annan nässpray/Oleum men det har bara känts OK på något sätt. Naturligtvis har jag hunnit med lite styrka - på en försiktig ansträngningsnivå - i form av teknikträning på en mördartabata för överkroppen. 2 planka med indrag - 2  crossover - 2  halva burpees - 4 mountain climber - 2 armhävningar. Högt tempo och önskat antal varv. Längtar till den dag jag får använda mig själv igen.

Det är fult att inte måla!
Fast just nu står jag vid datorn och småtittar då och då på hur färgen torkar. Det går bra det med. Fast inte så långa stunder i taget. Funderar starkt på en promenad på crosstrainern för att få röra på lederna. Jämfört med den smått apatiske Patrik jag presenterade i förrgår är det dock en milsvidd skillnad. Och det enda som skiljer är inställningen. Idag tillåter jag inte sjukan att styra mig utan kontrollerar den. Man bestämmer själv vad man vill uppnå. Vila göra jag genom att sova gott i natt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar