onsdag 20 februari 2013

En bra kväll!

Jag blir allt bättre. Haha, ja det kanske jag blir med, men jag menar att jag blir allt friskare! Fast den andra betydelsen kittlar mig så det kan vi spinna vidare på senare. Idag har jag orkat jobba hela dagen och det känns så kul att det just nu går bra för oss. Våren som ska bli min bästa - hittills - ser också bra ut för våra företag. Just hemkommen från ICA plingade det till i telefonen och kompisen undrade om jag var stark nog för en promenad......Gissa vad jag svarade......

Min finske vän Sakari ger oss bra kängor!
Visserligen blev jag toksjuk när hon släpade runt mig för en dryg vecka sedan men det var nog inte helt hennes fel. Tredje dagen i träning kan man säga och det kändes så bra med en och en halv timme ute i vinterkvällen. Naturligtvis härligt att röra på sig i hyfsad fart iaf och samtidigt snacka, fnittra och busa med skön kompis. Träning i pratfart kan vara bra det med. Nu har båda varit hängiga (!) så det var nog ganska lagom även om det finns mer glöd i den här duon när det verkligen tar eld.

Varm varmrökt pepparlax med kaviar och hackad lök. LCHF i sin prydno.
Hemma blev det myslax på salladsbädd, tända ljus och kung Lasse på spoitify. Det som skulle blivit ännu en tråk-kväll i rehabens tecken utvecklades via yttre omständigheter till en mycket bra kväll. Välbefinnande är en viktig faktor i tillfrisknandet. När jag sitter här och skriver om tankens makt ramlar det in ett meddelande i telefonen där man frågar om jag orkar hänga på till gymmet i morgon lunch. Kompisar är bäst. Jag kommer att tänka på skylten jag såg på bilden från ett slitet garagegym någonstans i USA.




"Det här är mitt gym, det har inga speglar men är fullt med mina vänner. Om jag inte kommer och tränar ringer de till mig och undrar hur jag mår....."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar