lördag 16 februari 2013

Sluta tjut, Patrik!

"Kom ihåg att du är en Woss", sa världens bästa peppare - dvs dottern. Och kastade sitt gamla goda "smärta känns inte" på mig med ett leende. Så får det väl bli. Mitt livs värsta vecka - ok,ok,ok, värsta på länge då - ligger bakom mig och även om jag kommer att ta det soft idag så är det nu dags för förändring. Jag ska raka mig och skaffa mig en sysselsättning under dagen. Ta bort julsnön på fönstren kanske vore dags att lösa. Med lite vintersport i bakgrunden så hittar jag säkert fler huspyssel att göra. Jag ska även träna ytterst försiktigt på lite fingertoppsarmhävningar och annat kul.

Kroppen är bästa belastningen!
Under dagen ska jag växa tillbaka mentalt och bli starkare och börja mota bort sjukdomen som enligt planen tar slut på tisdag. Jag ska ha roligt när jag gör det och jag ska vinna. I morgon kommer jag att vara sjukt (!) mycket friskare. Så brukar jag lägga upp mina tankar inför match men de senaste två dagarna har jag helt enkelt inte orkat peppa igång mig. Igår sov och slöade jag bort tiden för att komma vidare. Jag snodde dock ingen bil med sprit.

Nästan komplett, bara en sak saknas.
Vad ska du göra med din lördag? Ute nollgradigt och grått och som kompisen sa igår - "ge mig barmark!". Jag lägger till lite ljusgrön vår och glittrande vatten och känner hur energin strömmar in i mig. Två veckor till och vi börjar med Mars och då är det definitivt dags för den vår som ska bli den bästa. Känner du vad starka vi blir när vi tänker så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar