torsdag 21 februari 2013

Tracks to victory!


För stämningsmusik (Sabaton, lion from the north) klicka här

Jag har gjort det sjuhundra gånger tidigare. Knallat in på mitt hemmagym - Sunlight House i Nyköping. Världen bästa andra hem. Idag var det dock efter den längsta bortavaron hittills så känslan av återkomst var stor. Vilken antiklimax när trettiofem pers nickade igenkännade och sa "tjena" som om allting var normalt? Tack till de två uppmärksamma satar som i stället sa "var har du varit" och "hur mår du". En av dessa får säkert lämna lasarettet i morgon. Hon lade nämligen till "vad kul att äntligen se dig" och "ta det lite lugnt bara" och fick en sådan kram av mig att hon fick lite svårt med andningen. Hmmm..




Träningsmässigt så körde jag tjugofem minuter fria vikter i bunkern och så ett corepass eftersom det kändes rätt och lagom. Vägde mig  - fast det inte var söndag - och döm om min förvåning när tio dagars bortavaro resulterade i att jag hållit vikten. 73.4 kg är helt OK med tanke på fri tillgång till mat och frukt hemma samt ingen som helst förbränning. Ja ingen extra alltså. Dessutom har jag varit rastlös vilket borde ha fått mig att småäta för att hålla mig sysselsatt. (Det hade det också gjort om jag nu inte varit så målmedveten...). Tusan så nöjd vinkade jag hejdå till alla trettiosju, just det trettiosex, och gick hem och firade med en hemgjord burgare. Utan bröd men med tjockt med lök, sallad, dressing och ost. Alla talade annars om Burger King som tydligen öppnat vid E4:an en kilometer hemifrån men det går bort för mig.




Nu ska jag chattra med lite roliga gamla och nya kompisar och så kissa och lägga mig tidigt. Nu är vi nämligen tebaka med tåget. Fredag --> träning vid 0600. Just fuckin´do it and fuckin´enjoy it! 2013 är klockrent. Vill du vara med och njuta så är du härmed inbjuden och varmt välkommen. Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar