torsdag 21 februari 2013

Inventera och lek!

OK - jag närmar mig snabbt ett normalt hälsoläge. Dvs om ett par dagar kommer jag som vanligt att sväva fram en decimeter över marken på väg till eller ifrån dårhuset. Ni vet "det är svårt att stoppa ett lok som brinner-syndromet". Det har gjorts flera hyfsade katastroffilmer på det temat. Antagligen av någon som sett mig och utbrustit "Splendido, honom ska vi ha!"

Rätt kille på fel plats!
Det går en tunn linje mellan lunatic och genius och förmodligen halkar jag bananskal mellan bägge sidorna i en del människors ögon och öron. Som om jag skulle bry mig.... Alltså självklart bryr jag mig om vad just du tycker och hoppas jag motsvarar dina förväntningar. Men i det stora bryr jag mig inte ett vitten. Tänkte mest vara positiv som vanligt och berätta för dig att du förmodligen har ett gym hemma. Alltså ytterligare en möjlighet för dig att träna liiiite till! Kniip som Lanefeldt sa.

Rätt kille på rätt plats.
När jag skulle dra igång lite försiktigt här hemma i måndags så funderade jag på vad jag kunde göra. OK, crosstrainern ser man, den gråsnubblar man liksom inte över. Hittade sedan en uppsjö av kul grejor att leka med. Jag kan faktiskt golfa, spela innebandy, boxas både mig dig och på sandsäck, köra bobatboll, pilates/yoga på mattan, styrketräna med band och hantlar, jonglera och så har vi kroppen kvar som styrkeredskap. Kolla hemma så upptäcker du själv massor av bra leksaker. Kul som räcker länge.

Multisport på Baker str.
Lek och må bra. Du och jag, alltså sådana som har förmågan att leka kommer alltid att ha roligare än andra. Förmodligen lever vi dessutom både bättre och längre! Sätt nu igång och lytta något som väger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar