fredag 15 februari 2013

Huskurer eller slump?

Frågan är till vilken nytta? Ja, om man nu inte håller på med det i förebyggande syfte. Då kan det ju möjligen vara så att man hjälper kroppens immunförsvar med något vettigt. Jag kan ju meddela att undertecknad inte jobbar förebyggande utan börjar C-vitamina mig när det redan är ett faktum att jag är sjuk. Hur brukar du göra? Jag undrar om det är någon vits att boosta sig? Antagligen är det det. Kost är ju viktigt.

Laddat för match. Bring it on!


Även om jag vägrade i början - förra helgen - så är det väl nu konstaterat att jag har influensa. Sjukvårdens prognos är feber i tio dagar och det skulle innebära att jag torde blir frisk på tisdag. Då har vi satt ett mål. Om det nu inte är så att mina två feberfria dagar måndag-tisdag innebär att jag blev sjuk i onsdags. Men så tänker inte jag. Jag kör på med vatten, the, och citron/apelsin, och har dessutom fått ytterligare en aromatisk olja att smörja in mig med - Oleum Basileum - som komplement till min egen Hot&Cold. I kombination med nässprayen så håller det mina gångar öppna så inte virusarna sätter sig i bihålorna. Dessutom luktar det oerhört friskt i lägenheten och tom trapphuset.....

Hål i huvudet som man säger....

Jag håller på att försöka återläsa en del av vad jag tidigare pluggat om näringsfysiologi. Målet är att kunna nå ännu bättre träningsresultat genom att äta ännu bättre och mera rätt. Vis av skadan ska jag lära mig lite mer om övrigt hälsoätande för att se vad antioxidanter, mineraler och spårämnen kan göra. Jag behandlade ju folk för tio år sedan med kosttillskott så jag borde ju kunna blåsa liv i gammal kunskap. Nytt mål. Kul.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar