måndag 30 december 2013

Med Patrik i sängen. Hardcore edition.

Fan. Ursäkta, men fan. Eller fan! - dvs med utropstecken. Det tog sig och jag vaknade av sopgubbarna - tack för ert viktiga jobb BTW - som rullade tomma plastcontainers på asfalten på Baker str. Jag kände direkt sandpappret i halsen och innan jag hann förbereda mig så var lungan på väg upp. Ingen fara  sett ur ett globalt rättviseperspektiv men eftersom jag är man så gör jag allt ordentligt. Medicinbomben jag köpte igår fungerade så om ett tag kommer jag att få behålla organen i kroppen.

Jobba på! Avundsjuk.
Om du har läst så här långt så blev du inte skrämd av rubriken. Du kanske känner mig och vet hur jag tänker. Japp, sex och bra rubriker säljer. Nu är det inte hardcore som i nakenlek utan en helt annan av mina hobbiesar. Att bli frisk och kunna förgylla tillvaron för alla på gymmet! Ingen inbördes ranking men det andra får ni läsa om på annan plats. Kanske. En viktig sak i processen är att hålla slemhinnorna fuktiga, allt går så mycket lättare då. Att få i sig vätska är centralt vid halsont och förkylning. Inte vid trettiominuters pass på gymmet dock. Fast även det på annan plats.

Hardcore.

Men det kan vara gott att dricka så släpa på era flaskor ni :-)! Dagens te är hardcore, chai, ipren, citron, lime och vitlök! Den som står upp efter en liter av brygden måste vara Örebroare. Att dessa kan dricka alla andra nationaliteter under bordet är ju välkänt. Jag är stolt Örebroare, men lite skadad just idag, så jag lägger mig igen efter den barrundan. "Bra skit det där du, krögardjävel - direkt från tankbilen eller?"

"Välkommen in, klä av dig". Massörens raggningsfras nummer ett....

Att hosta innebär sova dåligt, eller snarare sova bra men i intervaller. I kombination med stora mängder vätska under kvällen igår och även i sängen så blev det några ruscher på muggen med. Frös som en gnu och snurrade i sängen, ett klart tecken på att jag faktiskt har febran. Kom att tänka på en bild på krysset - vi fick varsin karikatyr i förlovningspresent back in -92. Alltså förra århundradet. Hon var frusen av sig och blev på bild en söt boll med tofs och texten "Mia, under sexton tröjor och fjorton byxor".

Min gamla skog. Lundaskog. Fast uppgraderad. Vi körde signaleldar.

Jag drömde även en hel del corny och bland annat skällde jag ut en journalist som intevjuade mig och mina barn i en situation som tidsmässigt inte finns. De var nämligen som idag i ålder men huset ute på Bäcksäter var i byggprocessen, dvs även det tidigt nittiotal. Jag minns dock att jag levererade en punchline som om den utvecklas - vilket jag ämnar göra - för alltid kommer att förändra det politiska livet i Sverige! "Människor har kunskaper, erfarenheter och åsikter det har inte partier. Kom ihåg det!" Förklaring följer. Jag blir lätt oerhört kreativ i sängen. Stay tuned för att peppa mig i denna svåra situation, kanske lämna lite förnödenheter (godis) utanför min dörr eller helt enkelt bara hålla dig uppdaterad på mitt snara tillfrisknande. Kram för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar