söndag 8 december 2013

Putte, du har ju ingen rumpa..

Ha - det har jag ju visst! Den känns idag. Hon som sa så där hade faktiskt sett den både med och utan, så hon borde vetat bättre. Fast självklart var det inte obefintligheten som var passningen, den var för liten helt enkelt. "Jag jobbar på det, OK?. Jag har landat från Mars och du från Venus, det vet vi men när det gäller känslan i min kropp idag så kommer den banne mig från Jupiter. Störst och tyngst. Träningsvärken och smärtan från rymden helt enkelt. Smart kille som får vad han förtjänar.

Inga stora skador men många - underbart!
Röd och blågrön överallt. 
En bra träningsvecka - både kvalitet och kvantitet - kändes redan efter fredagskvällens crossfitinspirerade styrka. Fyller man sedan på med en eftermiddags skön lekstuga i "stagefight", alltså filmslagsmål, så får man skörda skön smärta. Winnerbäck, två ägg och en kopp kaffe är mitt mål med dagen fram till en "Putte special" - två och en halv timme - ihop med galet studsande peppkompis på gymmet i kväll. När jag skrev på kontraktet "X-mas 2013" var jag säker på att hon skulle krokna och jag därmed kunna slingra mig ur mina löften om kvantitet....Men icke, och jag fullständigt älskar träningen just nu.

Dö bitch, dö! Anita var en helskön fighter. 
 "Kom nu ihåg att inte tacka ja till ett gage på 999 spänn om någon ber att ni ska fightas på film", sa Joacim Landin som höll i workshopen på Söder. "Det ni gör är speciellt och kan vara farligt om det blir fel, stå på er om ersättning och säkerhet", fortsatte han. Jag kom till gymmet på Åsögatan i full fart - som vanligt - men inombords hade jag en lugn förhoppning och en påse förväntningar. Så här etthundrafemtio fall i golvet senare med en svullen tumme efter ett knä, talrika blåmärken och lite svid efter ett finger i ögat (första övningen dessutom - bra där Tim!) kan jag konstatera att jag vill ha mera.

Min nya vänner och jag. Vi gjorde illa varandra!
Jag är ju som jag är och tror på allvar att jag ska göra film. På någon kul nivå. Jag får visserligen ganska mycket scenuppmärksamhet i jobbet som föreläsare men actionhjälte är fränare än elektronik. Vi var ett litet gäng igår och det gjorde oss tighta - jag åkte hem med tre nya vänner. Utkanten av filmbranschen - statist eller smårollsvärlden - samlar underbara personligheter med ett sjudjävla driv. Människor som jag som vågar sticka ut och ta plats, värdefulla för samhället eftersom vi vägrar leva ett liv i mentalsjukhusvitt. Filmsnuttar från igår kommer framöver. Kram för att du läser mig och förstår. Tystnad, kamera, action!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar