torsdag 5 december 2013

Sanningen, hela sanningen blah, blah, blah...

...so help me god. Jag lovar att det jag säger, skriver och förmedlar med mitt kroppsspråk (eller motsv..) är sant. Jag har vittnen på det. En del glada, någon enstaka ledsen och knäckt samt någon som inte kan svara med hänsyn till....välj alternativ A, B eller C. Det du ser är vad du får. En stor, öppen, osannolik pojke. Att användas till något bra. Du väljer. Jag finns på riktigt.

Snäll mot barn och djur. Men borde i övrigt ha varningstext. 
Jaha? Nyttan med det? Ja, jag vet ju inte riktigt men den senaste dryga veckans skrivkramp har fått mig att fråga en del av er vad ni tycker, vad ni (eventuellt) saknar och hur innehållet kan tilltala ännu mer. Någon sa att hon egentligen inte tycker om det jag skriver eftersom jag inte är mig själv, medan någon annan sa att hon rekommenderat folk som behöver pepp att läsa. Skönheten ligger ju alltid i betraktarens öga. Någon sa att jag är outtröttlig och det är sant. Det finns vittnen på det med, men ingen av dem ville framträda på bild. Inte med personnummer heller.

Likheten är slående. När det gäller hårväxt.
Det samlade budskap om min blogg jag fick var förvånande, för mig i alla fall. De flesta hade full koll på att det jag ville skriva om var möjligheter, att alla kan och att allt går. Samt mitt sätt att tänka för att må bra i alla lägen. Många sa att det var en "må bra"-blogg. Jag är skitglad för det! Det som man ville ha mer av var en dagbok. Man ville "följa mig och mitt liv!" Men vad tusan, det finns ju sjuttioelvahundra dagboksbloggar. Jag själv läser en och det är enbart för att det är en härlig vän som skriver.

Ett år sedan. Så mycket äldre. Och fetare.
Självklart blev jag stolt. Vad tusan i mitt liv kan vara intressant? OK, för mig och de som jag påverkar men de behöver ju inte läsa om det. "Men Putte" - en del kallar mig det - "du peppar så bra så kopplingen till vad som händer dig är naturlig". Farligt att ge mitt ego så stora morötter..... Men tack, jag ska se vad jag kan göra. Kom ihåg att göra bra saker som får dig att växa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar