lördag 21 december 2013

Vilken vecka som helst är det väl snart jul?

Julstress, no way bebben. Inte hos den här pojken. Däremot kommer årets jul ovanligt bra i tid för återhämtning, omstart och nytänkande! Lite läste ni ju om i går i bloggen. En riktigt lyckad dag och klar triss-känsla faktiskt. Många projekt tog ett steg åt rätt håll och det skapar framtidstro. Jag ser riktigt fram emot både februari och maj och den allt snabbare annalkande våren. Redan i morgon - ikväll 18:11 - är det ljusare tider på gång.

Hohoho. Inte stressa.....
Julstress är så onödigt. När det ska vara harmoni är skilsmässan ibland närmare än annars. Jag funderar på att ägna dagen åt ett andra träningspass följt av lite ost och vin. Ja, även jag ska naturligtvis planera mina julinköp. Jag ägnar nog en minut åt det och kommer fram till att det lämpligen blir en uppgift för i morgon. Planeringen av måndagens inköp alltså. För det är väl på tisdag som själva julafton är? Då är ju måndagen långfredag i min värld. Traditioner ska inte brytas. Och på nyårsdagen städas julen bort!

..och inte stänga in. Kom ihåg det.
Måste bara älta det lite till.... se till att samla på dig bra stunder, bra vänner och bra minnen i livet. Jag är fullkomligt hög på en del korta ögonblick och kan plocka fram dem vid behov. Eller skyffla undan om det inte skulle kännas bra. Förmågan att släppa är viktig, att kunna lägga fokus på saker man kan påverka själv. Det är först då man kan styra och om man styr kan man ju faktiskt bestämma var man hamnar. Att släppa en välformulerad frågeställning är naturligtvis inte att lämna det till slumpen. Innan du släpper så ger du ärendet en puff i rätt riktning och önskar det trevlig resa. Det gjorde jag igår och jag tycker jag var så duktig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar