torsdag 5 december 2013

Någon annans ansvar? Tror inte det...

Självklart är det ditt ansvar. Ingen annan gör det åt dig. Tyvärr lever många - även fd vänner - i något slags bubbla där man tror att "samhället" eller "andra" ska fixa. Släpp det och börja lev säger jag. Ni vet ju att man "får, men måste" i mitt Sverige. Ansvar.

Snart är det hjul och då rullar det ju snabbt på mot första vårdagen.

Såg nyss på frukostnyheterna att någon politisk redaktör för vänsterpressen bereddes spyutrymme ihop med okänd ung kostymvänsterpojke. De uttryckte sin ilska över att Sverige (FRA) hjälper den demokratiska västvärlden att hålla koll på Ryssland. De borde nog kanske läsa lite historia om kommunismens sätt att handskas med folket. Världen över. Heja FRA och NSA som kämpar för vår säkerhet. Jag har inget att dölja. Fråga mig om du undrar något helt enkelt, hur svårt kan det vara?

Baker str. Nyköping. Just nu kallas det "hemma".

På tal om bra liv. Japp, jag är på Baker str. I TVÅ dagar! Inget hotell. Woooppi. Att då och då få dra på sig Woolpower-sockor, zippa kaffe och jobba i shorts och träningströja är underbart. Jag trivs naturligtvis lika bra i kostym. Jag trivs överhuvudtaget bra. För att jag tar ansvar för mitt liv och bygger det bra. För mig, dig och annat. Jag ansvarade för att jag fick en hjärnblödning - ingen annan. Jag ansvarar också för att jag kommer att överleva och kan glädja er alla - barn, släkt, vänner, fiender samt eventuella älskare - under lång tid fram över!

Svenne? Var är du?

Mer om ansvaret för dieter och träning senare. Känner ett ansvar för mitt arbete och tänker lägg lite tid där med. Ha det och kom tillbaka hit. Jag tänker göra det. Jag kommer faktiskt alltid tillbaka. Mig kan du lita på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar