torsdag 26 december 2013

"You have been warned..."

Alltså, jag borde förmodligen förses med varningstext eller förbjudas. De av er som av någon anledning väljer att vara nära trots varningar är mina bästa vänner. Ni vet förmodligen hur jag tänker, hur jag debatterar och vad jag vill med livet. Och med världen, för mitt eget liv är inte min värld. Jag tänker rätt stort. Så stort att de flesta tycker att jag är lite väl mycket. Om du känner att du trots detta är min vän så säger jag "grattis". Eller "skyll dig själv", fast vad det egentligen betyder är att du är viktig. Du skiljer dig. Du förstår att allt är möjligt.

Det krävs rätt inställning för att bli inbjuden.
Jag tycker att livskvalitet är ett trägolv, lite vin och opera. Patetiskt, har någon sagt medan annan har upplevt och delat som gäst. Ganska nöjd gäst, eller hur? Ok  det finns skäl till varför du inte kan träda fram. Jag låter alla göra som de vill så länge det sker på rätt sätt. Rätt sätt är ditt sätt men med omsorg för alla andra. Alltid framåt utan att skada andra. Jag skulle dock kunna ta till vapen mot dig som gör fel. "Frihet under ansvar", är en sliten men sann paroll. Jag är mig själv och det ni ser är vad ni får. En middag kan ta fem minuter eller tre timmar att fixa till men kommer alltid att vara så rätt. För dig och mig.

"It´s in the mail..."
Jag är förbannad. På Zlatan. Jag tycker att han burit sig dumt åt. Mot mina vänner, idrottskvinnorna. Jag funderar på att ge igen. Jag älskar idrottande kvinnor, jag gillar kvinnor men framförallt gillar jag kvinnor som sticker ut. Idrottande, starka kvinnor som i sin vardag och fest ifrågasätter och vågar utmana. De finns inget vackrare. Zlatan ville skicka en signerad cykel till damlandslaget. Jag skickar en signerad tisha till honom. Inte för att han vill ha den utan för att jag tycker att det är vad han ska ha. Analogoín är lika solklar som mitt mål med livet. Kram på dig, för att du finns, förstår och vill utvecklas.

1 kommentar:

  1. Fan vad skön du är!!! Bra där Putte! Kram Nina

    SvaraRadera