söndag 1 december 2013

Eppur si mouve!

Framtiden kommer att ge mig rätt. Och det är därför jag citerar vår vän Galilei i rubriken. Jag har haft lite skrivkramp i veckan men det är bara mitt eget fel. Kände att jag ville att jag ville tänka över budskapet i bloggen min och se om jag ytterligare kunde utvecklas. Jag kom naturligtvis fram till att det kan jag ju utan problem.... **BIG SMILEY**. Så jag fortsätter på den inslagna vägen men kanske lite korrigerat - det är ju så man styr mot målet.

Jag. Vill vinna din respekt genom det jag förmedlar.
Om jag gör dig besviken så är det ju bra om du talar om det.
Du minns väl hur processen fungerar? Precis, kursen rakt på likt en uppretad torpedbåt men med konstant justering för att ligga on target. Det känns både naturligt och enkelt. Naturligtvis har jag lärt mig något nytt också i allt funderande om livet, universum och landet. Som välputsat och frustande lok kommer jag att fortsätta att peppa, hissa - (vid behov dissa) - samt dra världen i hundrasextio. Men jag ska naturligtvis också bli mer seriös. För om det är något jag är med mina mål så är det seriös.

Några andra. Men naturligt värda vår respekt.
Sedan finns det folk som säger att det kan finnas alternativa vägar att nå dem. Självklart ska jag ta rådet och kolla upp! Jag vore ju knappast Patrik om jag inte kunde utvecklas ännu mer! Söndagskramar till alla som vill och några till er andra med. Bara för att!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar