söndag 22 december 2013

Som en Sverigedemokrat i Kärrtorp?

Politik. Jag har ju (nästan) lovat att inte beröra det infekterade ämnet. Fast, du som känner mig vet ju att jag ofta bryter regler. Ibland för sakens skull och ibland av ren stupidity. Och återigen ibland, som nu, för att jag vill utveckla världen. Jag tycker om utveckling och hävdar att det krävs överallt för att någonting ska hända alls. Du och jag kan ha fundamentalt olika ideologiska värderingar, vi kan vara oense i detaljer eller storheter men jag kommer alltid att respektera din rätt att ha en åsikt. Däremot finns det tyvärr folk som slutar vara mina "vänner" för att jag tycker att tex SD ska få finnas, eftersom nu folk vill det. Demokrati någon?

Make love, not war.....
Sina motståndare mosar man i debatt och inte genom att förbjuda deras åsikter. Så funkar det i Patriks Sverige. Jag var sugen på partiets "kandidatskola" inför valet, både det nu och det förra, för att jag verkligen vill förbättra. Jag har dock valt att hoppa av (tidigt) bägge gångerna. Min grundinställning "du måste själv vara stark för att hjälpa andra" gäller och jag har valt att bygga våra företag i stället. Förr eller senare kanske jag dyker upp inom politiken. Jag skulle älska uppgiften att vara den i SD som bröt mot partikoden och dök upp i Kärrtorp för att bygga broar.

Dubbelfel, men brallorna sitter ju snyggt på vissa av dem...
En engagerad vän - på "andra" sidan märkligt nog - tyckte att det kanske kunde vara en bra idé att jag gjorde högerkarriär med målet att hon skulle kunna påverka mig att påverka världen. "Patrik - du är ju trevlig, du kan ju inte vara moderat på allvar!". Livet ska inte vara lätt. Det här blev en lång inledning till dagens ämne - "Grid Girls". I går kväll hamnade jag efter hallfix och pimpande av köksluckor vid TV:n. Lite ovanligt men nu har jag en gratismånad med Viasat sportkanaler. Det blev speedway.... som jag senast såg i Kumla på åttiotalet.

Mer praktiskt, men ändå i fel sammanhang.
Fyra killar på cyklarna och ett stim ganska kramgoa trånande damer inför varje heat. Vad i helvete? Googlade fram lite bilder. Jag är hetero ända ut och visst skulle rätt kvinna klädd så förmodligen få mig att bli lekfull. Men jag har svårt att se kopplingen till idrotten på TV. Jag har smygtittat på däckreklam på macken för trettio år sedan men det här var faktiskt nytt för mig. Att jag blev besviken är en underdrift. Naturligtvis förstår jag brudarna som söker sin presstid. Jag har själv med full fåfänga påkopplad försökt bli kändare (!), mannekängat, hoppats på en filmkarriär som stuntman och så vidare.

Kul bildidé. Som reklambild eller reportagebild, men fortfarande
lika fel vid en tävling. Men han är snygg.
Men jag tycker att om man ska sälja med sex så är det sex man ska sälja. Besviken på Visat och på oss som tydligen betalar för det. "Nej, det vill jag ändra på", är mitt svar om du frågar. Nu blev det stressigt, eftersom jag förutom SD även måste göra karriär i Speedwayförbundet. Kopplingen till mål, träning och resultat är solklar; "förändring kommer inifrån!". Kom ihåg att mitt samhälle bygger på att du får, kan och måste. Kram för att du förstår och kanske tom reser på samma tåg. Alla vagnar kommer fram! Ja, eftersom det är jag som kör!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar