måndag 23 december 2013

Röksugen!

" Detta fysiska universum är ingenting annat än Självet som vänder tillbaka till sig Själv som ande, sinne och fysisk materia."

Jag ser  framåt. Det gör jag alltid men nu faktiskt mot att gosa ihop mig hemma, hösten har slagit hotellrekord. Läsa lite böcker, jobba klart med sådant som jag inte hunnit och så träna naturligtvis. Och att snosa ihop mig med ungdomarna som landade här igår. Skillnaden mot vardag blir så påtaglig med två musik&teater-djur i huset. Mysigt är bara förnamnet.


Ska plöja lite matte eftersom jag blir sur på att alla runt mig tydligen läst mer poäng än jag. Samt att jag känner att jag tappat en del och tvekar lite onödigt när jag jobbar med dotterns pluggande. VD-boken har som du förstår med nya jobbet att göra. Nu kan jag faktiskt hamna i fängelse om jag gör fel. Ständigt framåt är min paroll, det vet du. Utan utveckling blir det grått och dött!


Jag tycker för övrigt fortfarande att jag var jätteduktig i förrgår. På tal om att inte älta utan att lyfta bra stunder. Du som fattar fattar och om du inte är med så gör det inget. Dagens rubrik har med "livsutvecklingsboken" att göra. Jag är naturligtvis oerhört tacksam för att få chansen att utvecklas och jag menar verkligen det. Jag vet - och du vet - att jag är den mest utvecklingsbenägna som finns. Jag fick den dock med en varning; "Såga den inte efter inledningen...!".


Nu har jag läst inledningen tre gånger och funderar allvarlig på att gå ut och tända en pipa. Eller kanske faktiskt röka den där svampen jag smugglade hem från Polen på den tiden jag pendlade dit. Jag har den största respekt för vännens intelligens och högskolepoäng. Dessutom litar jag på att hon verkligen har koll på att jag kommer att överleva alla de hundra sidorna. Annars är det ju en sofistikerad form av mordförsök.

Fast som du förstår tilltalas jag djupt av fraserna - fritt sammanfattat; "..vi är förklädda gudar....fröerna inom oss längtar efter att till fullo ta form.." samt ".... uppleva livet som ett mirakulöst uttryck för det gudomliga....förstå den sanna innebörden av framgång ... kunna skapa vad helst vi önskar.."

Fortsättning följer....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar