fredag 20 december 2013

Nu laddar vi för nästa mål - "Wedding feb - 2014"

Idag var det examen för X-mas 2013 och idag sattes flera tunga statements. Som handlar om vänskap, träning och framtid, till exempel. Jag gjorde dessutom fystest efter elva veckor och vi kan konstatera att jag minskat midjemåttet, ökat i vikt, minskat kroppsfettet samt ökat min muskelmassa. Alltihop är bra men mest nöjd är jag med att jag minskat mitt kroppsfett med drygt 5% på dessa veckor samt påbörjat framtagningen av midjan!

Dagens besiktningsprotokoll...
Träningsgruppen X-mas 2013 är egentligen lika oväntad som välkommen. Jag har sällan upplevt sådan ömsesidigt pepp. "Fan, vad du tog i. Var du inte slut..?", "Jo, men jag tittade på dig och orkade....". Ibland måste bra saker dö för att bättre ska växa. Empires must fall, du vet. Avslutningspasset var trekvart cykel och det blev bra, det avslappnade eftersnacket pekade bara framåt. Knappt medvetna om att omgivningen var där surrades det om datum och möjliga pass. Gruppens död blir naturlig då ena halvan drar hem till Örebro över julen. Målet för den nya satsningen var redan satt till det där bröllopet i februari. "Då måste jag ju vara snygg och i bra form", som hon sa....

Gamla fina, kalla Örebro! Hemlängtan deLuxe.
Om du nu tränar själv så är mitt råd att du hittar en likasinnad. Eller blir hittad, det går lika bra. Det hävdar jag att jag blev nämligen. "Det var inte jag som började....". Att vara två eller flera gör att träningen blir av och om ni har samma fighting mind så kommer ni att lyfta skithögt ihop. Att gradvis lära mig mer om min träningskompis låter mig att utvecklas. Både som deltagare och som ledare. Och som kompis. Vissa morgonpass känns som straffarbete när klockan ringer kvart över fem men blicken och high-fiven från vännen som också tagit sig till gymmet är värd allt. OK på det? Nu spänner vi bågen igen, nu kan vi lite mer om varandra och kommer att bli så mycket bättre. Häng på eller käka vårt damm, valet är ditt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar