söndag 24 november 2013

Kom när du är klar....

Du ska komma till mig när du är klar. När du är klar med det du ska avsluta innan. När du är klar för mig. Jag är öppen och klar för dig. Annars skulle jag ju inte be dig komma.

"Glöm aldrig bort vem du är för mig!"
Vad är det nu du ska avsluta? Ja du, det beror på vem du är i vår relation. Det finns folk därute som borde avsluta sitt nuvarande jobb och komma. Som borde fundera en gång till över ordet "demokrati" och sedan komma. Som borde avsluta sitt ogrundade hat och sedan komma. Som borde avsluta sin nuvarande vardag och komma. Som borde avsluta sina förlegade värderingar och komma. Som borde komma för att han skulle må så mycket bättre i en positiv situation. Det finns väldigt många därute som borde avsluta, omvärdera och komma.

Vilka vader....
För att få det bättre. Och även om jag kan namnge minst en person i varje ovanstående kategori så menar jag även rent generellt. Jag tror att många - och kanske inte de namngivna då i första hand - behöver lite ledning och stöd för att utvecklas. Lite krav, mål och en knippa morötter för att få arslet ur handfatet. Du kommer väl ihåg att i Patriks Sverige får man. Bara man tar ansvar. Man får faktiskt så till den milda grad att man måste. Om man inte gör så dör man, en ond långsam död. Jag har sett det så mycket de sista åren när jag själv har satsat på utveckling och nya vinster.

Aktuellt läge idag 11:03. Ikväll ser det bättre ut.
Jag tycker om dig och vill ha dig fungerande i det land jag bygger ihop med alla andra. Jag tycker om dig och vet att du kan och är viktig. Du behövs och är välkommen. Men bara om du verkligen tar ansvar för dig själv och lovar att stötta andra. Bara om du väljer att utvecklas. Kom. Oavsett om du tillhör de namngivna eller inte. Söndag, bra söndag. Snart är det vår igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar