söndag 15 september 2013

Full fart skapar tid!

Att full fart spar tid det visste vi ju, men det nya är att man faktiskt skapar tid genom att skynda sig. Jag lever ett liv i full fart och är väl också ett levande exempel på att man kan hinna mycket. Faktum är att en av de vanligaste frågorna jag får är; "Hur hinner du allt?". " Det är busenkelt,  svarar jag.... skilj dig och skaffa stora barn...." .
Miss Piggy, lokalt känd cyklist.
Förmodligen borde jag tillägga att man ska skapa sig tid genom att hålla ett högt tempo. Genom att komma tidigare till jobbet - fast jag startar som vanligt från Nyköping - i Västberga skapar jag mer tid att rädda svensk industri på. Vissa morgnar fungerar E4:an på ett lysande sätt. Förra veckan till exempel, med Obamabesök och samtidig Eriksgata var ett lysande exempel på hur bra det kan bli när människors fria gruppkreativitet får råda. Kling och Klang hade fullt upp och vi skötte oss exemplariskt och skapade tio minuter extra jobbartid.

Peter Sagan, väldigt känd bra cyklist.

Hårt pumpade däck på Bettan, min älskade MTB, skapade tid på asfalten under gårdagens pass. Tid att njuta i skogen till exempel. Att cykla månntinbajk på kuperade motionsspår måste vara den optimala träningsformen. Som att springa, men med större hype i form av prylbehov, adrenalinkick och träningseffekt. Man måste ju ha tuffa handskar, rätt glasögon, bra hjälm och hållare för gps eller telefon. Prylar är guld. Endorfin- och adrenalinkicken när det går fort och kurvan kommer och du vet att det kommer att göra förbannat ont om det skiter sig är helt oslagbar. Allting som skapar tid för detta - tex full fart på asfalten innan - är bra.

Jag, fullständigt okänd bra cyklist.
Hårt pumpade däck skapar även smärta i trakten av fortplantningsorganen på oss män. Tur att man inte ska bli pappa än på några dagar. Genom att planera ditt liv, ditt arbete eller din fritid skapar du möjligheter att frigöra tid som du skulle ha kastat bort i onödan. Och visst är det bättre att ha tid med det du vill och mår bra av? Se till att leva i full fart och slippa det gråa, sega. Ta beslut och ta kontroll över ditt liv. Du kommer att bli förvånad - men se till att sätta målen först så du vet vad du ska göra med all tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar