lördag 28 september 2013

Kissnödig!

Och det är bra. Jag är inte kissnödig som i att akut behöva leta efter närmaste lyktstolpe. Det hade ju varit kvalificerat obra då jag befinner mig inomhus. Här borta på Baker str. är just det dessutom en bristvara, framförallt inne i lägenheten. Det är en mer mental kissnödighet som råder. Den okunnige skulle ta det som ren nervositet, men det hade ju inte heller varit riktigt bra.

Laddad för match!


Jag är nog på idrottsspråk rätt så laddad inför uppgiften att gå modell. Jag vet att det inte är Top-Model Europe eller ens Nyköping men det är premiär. Dessutom i källaren på en galleria med det kommer ju säkert tjugo pers i alla fall. Och Woss vill leverera. Alltid. Att komma tvåa är ju ljusår från att vinna. Publiken vill ha sitt och uppdragsgivaren också. Men framförallt är det jag som sätter kraven på mig själv. Att kunna är viktigt. Och att utvecklas allt.

Vilken klädkedja som är min uppdragsgivare. Ja, säg det? 

Om du är en frequent flyer på "Semper airlines" så vet du vad det handlar om. Resultat. Period. Och naturligtvis om de val som gör segrarna möjliga. Jag lever ett bra liv. Jag lär hela tiden känna nya sköna och skriker gärna ord som "ja", "alltid" och "vill". Nu har jag skrikit "självklart" som svar på frågan om jag vill gå på en scen och visa kläder. Kunskap i ämnet noll. Ekonomisk vinning nära noll och förberedelserna strax över noll. Men för mig är känslan som att spela final. Jag ska bli världsmästare. På det här med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar