tisdag 24 september 2013

Energi för hela vintern!

Fulltankad. Bring it on bara, jag är laddad. Urandepåerna fulla och ett par kilometer taggtråd att bara rulla ut. Det här kärnkraftverket får Duracell att blekna. Har varit inne i en egen liten bubbla och tankat hela helgen. Helt sjukt skönt att släppa allt vanligt och bara växa. Att fokusera på sådant man gör bra lyfter och utvecklar på alla plan. Mums.

Snart midsommar! Så tänker den här pojken....
 "- Va, du har saknat bloggen?" Jo, ja jag vet - men nu är vi igång och fortare än du kan säga simsallapokus så talar vi beach fjorton och midsommar igen. Hinner du med i mitt tempo? Jag är naturligtvis igång igen med att rädda svensk industri, det är ju tisdag. Den andra dagen av sju i en vanlig arbetsvecka. Sitter i solen i Sjötorp och skriver. Jag har ju förmånen att få se en del av världen och just nu tittar jag på Vänern och Göta kanal.

Solmorgon vid Vänern!
Jag har funderat och stött och blött lite lätt kring viktiga tankar. Som vad som händer i livet och hur man förhåller sig. Kanske mest kommit fram till att jag fortfarande tror på människans fria val. Valet att kunna påverka sin egen situation. Jag förstår att det kan finnas faktorer men någonstans har man ändå ett val. Gör det valet och gör det för dig själv.

"Här börjar Göta Kanal".  Inspirerande kaffepaus för en ingenjör!
Varje gång. Endast den starke kan lyfta den svagare. Jag är stark och lyfter gärna på många sätt. Hundra procent god tisdag, var du än är. Kram för att du läser, förstår och bygger landet med mig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar