onsdag 18 september 2013

Kajstuds och glädefnatt!


Det är alltid du som väljer hur du ska må. Om du väljer att ha roligt, att göra roliga utvecklande saker, om du väljer att umgås med roliga och utvecklande människor så vill du bara ha mer! Om du bara vill ha mer bra så kommer du att skaffa dig mer bra. Det är ett självspelande positivt hamsterhjul. Det enda som behövs för att vara en del av det är att du väljer att kliva på. Kompisens "Do more of what makes you happy!", dyker upp i mitt one-track-mind.

Jag stack ut hakan igen. Jag vann igen. Inte en soffa eller en
Mercedes men en massa annat nyttigt. Tack Radio Sörmland!
Ja - du kan naturligtvis ställa dig vid sidan och titta på och käka vårt damm. Valet är ditt. Men sluta gnäll i så fall och förvänta dig noll sympati från mig. I Patriks Sveriges har du - och jag - ett ansvar att ta oss i kragen. Vår egen krage alltså. Jag har gjort det och med det beslutet i ryggen så gör jag allt för att få även dig att lyfta. Mer bra för alla och alltid måste ju vara världens enklaste väg till lycka. Många pratar lycka med mig nu och det är kul.

Jag vill alltid börja något bra. Bra är nämligen bra.
Jag ångrar inget!

Har tillbringat ett par bara dagar i 08-land och ska strax upp på ännu ett bra möte. Idag ska jag göra n produkt av en ny lösnings på golvproblem i industrimiljö. Så kul har jag. Igår utbildade jag ihop med en ny partner och det var skönt att se hur lika vi tänker. Mer där framåt. Tokbilresa genom ett korkat Stockholm bara för att byta bil och åka hem. Landade, gjorde en kajstuds och kom på att jag behövde lite "feel good" och utnyttjade den halvtimmen jag hade över på gymmet.

Galen, glad och kramad svävar jag en
halvmeter över backen. 

Fick frågor om varför jag varit borta  (EN dag, i måndags....), fick kramar och glada tillrop. Busade med favoritfolk och kom ut som en ny efter trettiosex minuters styrka och kondition. Ja, jag hade trettio men det var så mysigt på slutet att jag glömde tiden! Jag tycker om att må bra. Jag väljer att må bra. Det ska du också göra och det är enkelt för du har makten. Det är alltid du som väljer hur du ska må. 100% onsdag och du.... tack för att du läser, stöttar och bygger det här landet ihop med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar