tisdag 10 september 2013

Min tonårsdotter förstår mig...

.. och det är ju jättebra. Jag har haft lyckan att spendera en helg plus med henne och det är tumlande tid. Om.... Nu hade det gått några dagar eftersom hon bott på annan ort med sin skola och dessutom så har jag ju henne ihop med hennes mor. Och då både moren och jagen är vettiga själar så har vi aldrig behövt ha stugbyte klockan 1200 på söndagar. ja, ni fattar...

Stugbyte är inte schemalagt i våra liv.....
Att vara tonåring nu verkar så mycket roligare än när jag var det för något tiotal år sedan. Kontakt med alla kompisar hela tiden via modern teknik, jag minns när det i slutet på ett sportlov kom ett vykort postat i Norge från hon som var där. Hon hade skyndat sig att skriva på måndagen för att det skulle hinna fram. "Hej Putte, semestern är bra och här vill jag spendera fler veckor...". Bullshit, du hade ju just kommit fram och hade ingen aning om hur det skulle bli. Men, tack, kortet värmde.

"Undras om skägg skulle passa."
(har inget all med texten att göra...)

Jag älskar och anammar ny teknik. Gärna just för teknikens skull. "Kan man? Gud vad fränt!" Många talar om att ungdomarna sitter för mycket tid vid datorn, och det gäller säkert i många fall. Vi får väl ändå på något sätt acceptera det nya sättet att kommunicera. Jag funderar själv som bäst på hur vi ska kunna utbilda kunderna utan att behöva förstöra miljön med alla resor. Så jag har svårt i att se det negativa när de har roligt och sitter framför skärmen och turas om att sjunga och spela musik ihop med någon som bor ett par hundra mil bort.

Utbytt! Fail, big time. Outbytbar.
Dottern och jag har en hobby. Vi bildar gärna hög i soffan. I söndags hade vi frukosthög och kollade på TV. Det var "Hjärnkontoret" och dottern reagerade på hur taffligt det var och frågade; "om det verkligen var lika dåligt när hon brukade titta?". Jag tittade lite extra, funderade och frågade; "Vart tusan har Victoria Dyring tagit vägen?". Jag tror vi var lika besvikna bägge två. En annan hobby vi har är att brottas och kampsportas. Jag älskar att reta upp henne och så blir det match..... Hon är en Woss ända ut i fingrarna och brukar vinna genom att få ett grepp på min mage; "I got your fat!" brukar vara ett segerrecept. Älskade unge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar