söndag 8 september 2013

Att göra utan att störa. Det är frågan.

Vilodag igen. Förmiddagen är inte slut än så jag jobbar på enligt nedan:

Re-organisera lite i köket.
Fixa tvätten.
Brygga kaffe.
Skriva en rolig ansökan om en kul grej.
Skriva ett ännu kuligare mail om en jätteudda sak, med potential!
Skriva lite öht på projekten.
Olja skärbrädorna.
Bädda (nödvändigt? Hon kommer ju troligen inte i dag?).
Skriva annonser på en massa överblivet (någon som behöver cyklar?)
Köpa lysrör till kontoret.
Dricka kaffe.
Tvätta bilen. Och tanka.
Städa hajtanken.



Måla färdigt.
Jobba ett par timmar.

Dags för lunch.

Vila, mysa med avkomman.
Träna lite lätt (vilodag ju).

Dags för kvällsmat.

Många därute säger att jag har ett högt tempo och mycket energi. Kan så vara men jag gör inte allt rätt för det, jag kanske inte ens gör allt. Men en sak är jag djävligt bra på. Att göra saker som jag mår bra av. Jag bestämmer själv vad jag vill nå och hur jag vill må av det. Jag är noga med att berätta för min omgivning att jag tycker om den.

Jag funderar lite på en fråga jag måste ställa. Som jag vill ställa rätt och helst utan att störa.  Jag tänker faktiskt på det många stunder just nu dessa dagar. Jag chansar väldigt sällan. Hur gör du? Har du några tips att ge mig? Utveckling du vet. Kram för att du läser mig och tycker att världen och det liv vi lever där är viktiga saker.

PS. "Rubriken på inlägget är satt på skämt, det är klart att vi ska göra det. Förr eller senare som senast! Jag kanske tom måste flytta någon uppgift till eftermiddagen idag. Hur mycket är klockan, sa du?" DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar