fredag 8 november 2013

Vill inte, vill inte. Kommer inte att!

Och varför skulle jag förändra mig? Det vore ju på sätt och visa att svika dig. Och dig. Och allt som hänt och som jag tror på. Jag tror inte att man heller kan förändras i grunden. Inte om man är som jag är - rak och ärlig på gränsen till dumhet. Och lika målmedveten och envis. Nej, tyvärr - varför du nu skulle vilja ha det så - den här pojken ger inte upp. Oavsett om det är fakta, drömmar eller sanna mål som han kommer att nå. Quit is not an option.

Extrem? Inte,  men gärna fokuserad.
Däremot kan han anpassa sig, och det gör han bra  Jag är nämligen en lagspelare ut i fingerspetsarna och det vet ni så väl, ni som vet. Skälet till att du fått kunskapen kan variera men om du utvärderar så hoppas jag att du finner detsamma som jag. Du får vad du ser och vad jag säger. Laget består av individer och mitt jobb är att lyfta laget genom att hålla mig själv högt och lyfta dig. Det är också ditt jobb och jag vet att du vet det. Annars hade du inte varit i mitt lag. Jag har flera lag, i en del är vi många men i andra är vi bara två.

Var bara tvungen att kolla. Jag ser ju aldrig den sidan. 
Det finns fortfarande någon som säger att jag är extrem. Fast bara då och då. Ibland bara extrem och ibland extremt något. Jag tycker om att du berättar hur du ser mig. Utan den kommunikationen kan vi inte förbättra samspelet och laget kanske tom måste dö ut. Vore ju jättetråkigt och onödigt. Ett av mina lag jobbar med träning - X-mas 2013 kallar vi det - där vakna lagmedlemmar har funnit en gemenskap i träning och pepp. Jag känner mig nu på gång på samma sätt som jag var i vintras. Du vet den där känslan av att du samtidigt älskar hela världen men också kan slå vem som helst på käften. Bildligt alltså. Och bara om vederbörande gjort sig förtjänt.

Sorglös men seriös. Mål styr mig. Vinna gillar jag.
Vi tar inga fångar. Vi kommer att klä i tomtedräkterna och framförallt så ä vi så bäst så att det nästan är genant. Fast det säger vi ju inte rakt ut för vi är ju inga kaxiga och dryga. Vi är bara så. Färgblandning om du kommer ihåg? Nio timmars träning hittills i veckan gör mig både rakryggad och nöjd. Just i dag har jag ägnat mig åt sådant som jag inte kan men vill utveckla. Jag är glad att du läser här och följer mig. Jag tror även att du håller med mig om att val och prioriteringar måste ägnas omsorg om de ska bli bra. Kram till du kommer igen. Världen blir bättre för varje samtal som äger rum. Och om du vill vara min vän så stöttar och följer jag dig i allt du gör. Så gör lagspelare. Men att förändras i grunderna - inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar