måndag 11 november 2013

Fritt ur en kreativ hjärna! Varning.

Måndag 2013-11-11. Jäpp.

Fyrtiofyra dagar kvar till jul. Till examen. Och jag börjar känna trycket flåsande i nacken. Ett trevligt tryck och ganska behagligt flåsande. Jag är inte halvvägs men närmare idag än jag var igår. Efter en behaglig helg som blev ovanligt lång, började i fredags och slutade igår kväll, så känner jag mig lite slapp. Öl, god mat och en träningsledig dag. Fast på något skönt sätt är jag ändå så djävla (ursäkta några stycken) tillfreds. Jag har haft bra samtal med folk om ditten och dutten och det har mynnat ut i lite uppdaterade strategier på vägen mot världsherravälde. Du fattar vad jag menar. Jag lär mig. Ju.



Inte så att det finns problem i mitt liv att lösa. Nej då. Jag ska dessutom inte klaga på träningen heller, förra veckan var den tyngsta träningsmässigt på ett halvår. Kombinationen av att sakta gå upp i medelvikt och att känna mig tightare är superboostande. Ni som vet vet och ni andra tycker bara att jag är konstig....jag älskar er ändå. Så bägge varianterna får vara bra. Fokus nu ligger på mycket bål, dvs spinning och - faktiskt - en del gruppass core. Vill dock få till mer tid i bunkern. Fast jobbet går ju bra det med.... (hindrande faktor för träning...?)



Helgen förlöpte lysande med skön musical i form av Nymos "Sound of music" med trevlig kompis som sällskap och dottern på scen som nunna. Hann även tvätta ikapp den kubikmeter träningskläder som förgyllt mitt sovrum med en omisskännlig doft av omklädningsrummen i Holmens skola på det glada sjuttiotalet. Att ha tvättmaskin i lägenheten tycker jag faktiskt är lite pensionärsvarning men det skulle kunna vara himla praktiskt. Tror jag. Måste kolla med Gunde om det är OK. Som avslutning kan jag berätta att jag har börjat klocka min duschtider. Kram och du... Va, OK - du vet? Fint, då ska jag inte tjata.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar