söndag 10 november 2013

Sanningar och konsekvenser!

Jag låter inte gärna dammet lägga sig. Nej, jag är övertygad att den som en gång skapade det hade avsikten av det skulle vara i ständig rörelse. Att blåsa dammet av ett gammalt fotografi eller att ruska den där högen med papper brukar få saker att hända. "Stillastående är tillbakagång". Vi måste inte vara lika men vi måste alla våga ifrågasätta(s) för att kunna utvecklas.

Orubblig och utvecklingsbar.
Det känns som jag skrivit det hundratals gånger och säkert upplevt det gånger tusen, men jag älskar när nya saker dyker upp och virvlar runt. Jag är själv bra på det och det är väl därför jag älskar när det blåser till ibland. Ur en schysst storm kommer något nytt. Inte som nödvändigtvis ersätter utan i första hand kompletterar den befintliga verkligen. Utvecklar den. Om du har två att välja på har du ju minst en möjlighet som du inte hade innan. Ja, eftersom man i min värld alltid kan välja båda.

Vad hände med bröderna Herrey?
Att välja både låter ju kompilerat, men det är sant. Det kräver bara finess och förståelse, beroende på vad det nu är som intas. Hur du än gör så blir resultatet en sanning som kan mätas. Dina aktiva val utifrån målsättningarna ger konsekvenserna. Målet är nått om du fått som du vill. Och det utan att skada någon, utan att begå brott eller våldshandlingar osv. Fast ibland vore det en snabb lösning att nå målet med hot om våld.

Beslut och brist på beslut. Sanning och konsekvens. 
Sammanfattning och att ta lärdom av: "Sanningarna som du får i ansiktet är alltså speglingar av vad du presterat och förmedlat. Se till att det är behagligt, det som kommer". På svenska, om du i dina val gör bra och därmed lyfter både dig och andra så kommer det att gynna dig ännu mer genom returnerad uppskattning. Men - då krävs att du gör det. Att inte göra är förödande. Då går det som för Ericsson, du har ingen tillverkning kvar en vacker (mulen som fan) dag. Kram för att du kommer hit igen och igen. Tillsammans finns det inget som stoppar oss.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar